Η απάντηση είναι ΝΑΙ, και μας την έδωσε με τον ποιο απρόσμενο τρόπο αυτή η πανδημία και κατά συνέπεια τα πολλαπλά lockdown. Αυτοί οι δύο παράγοντες έκαναν αρκετό κόσμο να εξοικειωθεί με το internet και τις νέες τεχνολογίες για να επικοινωνήσει και να ενημερωθεί, αλλά ακόμα περισσότερο κόσμο να αναζητήσει στα eshop τα αγαπημένα του προϊόντα ή ακόμα και να κάνει τα ψώνια του σπιτιού.
Κερδισμένοι βγήκαν όσοι είχαν επενδύσει στο ηλεκτρονικό τους κατάστημα (eshop), προβαίνοντας στην κατασκευή πλήρως λειτουργικού eshop νωρίτερα από την πανδημία.
Αντίθετα, όσοι δεν είχαν ηλεκτρονικό κατάστημα προσπαθούσαν με μεθόδους τηλεφωνικών παραγγελιών να ανταπεξέλθουν μέσα σε αυτές τις περίεργες περιόδους. Το κύριο όμως πρόβλημα τους ήταν ότι ο πελάτης τους δεν είχε πλήρη εικόνα των προϊόντων του καταστήματος
5 λόγοι για να προχωρήσετε στην κατασκευή eshop:
COVID-19
Όπως αναφέραμε και παραπάνω είναι ένας πολύ βασικός παράγοντας για την δημιουργία eshop, αφού είναι σωτήριο για μια επιχείρηση που θέλει να βλέπει το τζίρο της να μην μειώνεται σε αυτές τις δύσκολες καταστάσεις. Εξάλλου όπως φαίνεται τα ηλεκτρονικά καταστήματα ήρθαν για να μείνουν.
Ανοιχτά 24/7 & 365 μέρες το χρόνο
Δίνετε την δυνατότητα στους πελάτες σας, να βλέπουν τα προϊόντα σας και να κάνουν τις παραγγελίες τους από το eshop σας οποιαδήποτε ώρα της ημέρας και οποιαδήποτε μέρα του χρόνου.
Δεν χρειάζεστε να είστε συνέχεια εκεί, όπως στο φυσικό κατάστημα. Όλα μπορούν να γίνουν αυτοματοποιημένα και να λάβετε την πληρωμή σας απ’ ευθείας. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να στείλετε την παραγγελία.
Δεν υπάρχουν γεωγραφικά σύνορα
Με το e-commerce δεν σας εμποδίζει τίποτα στο προβάλετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας σε οποιοδήποτε μέρος του πλανήτη. Μπείτε σε νέες αγορές, ευρύνετε την πελατειακή σας βάση και αυξήστε το εισόδημα σας.
Marketing
Το ηλεκτρονικό εμπόριο και παράλληλα ο κόσμος του διαδικτύου δίνει πάρα πολλές επιλογές Marketing και προώθησης των προϊόντων-υπηρεσιών σας σε σχέση με το παραδοσιακό εμπόριο. Μελετήστε το κοινό σας, ορίστε τους στόχους σας και με στοχευμένες στρατηγικές προωθήστε τους αυτό που θέλετε.
Μπορείτε να το επιτύχετε από διαφημίσεις σε άλλες ιστοσελίδες, Google Ads, Social Media Ads (Facebook Ads, Instagram Ads κ.α.). Από τεχνικές Marketing όπως Social Media Marketing, Email Marketing, Affiliate Marketing, Influencer marketing, SEO κ.α..
Εξέλιξη
Με εργαλεία όπως το Google Analytics και φυσικά διάφορα άλλα που υπάρχουν μπορείτε να μελετήσετε τις κινήσεις τις πληροφορίες των χρηστών όταν αυτοί εισέρχονται στο eshop σας, πάρετε τα δεδομένα που θέλετε για να εξελιχθείτε.
Για παράδειγμα αν δείτε ότι πολλοί χρήστες πηγαίνουν στη σελίδα της επικοινωνίας, αλλά την κλείνουν πολύ γρήγορα, αυτό μπορεί να σημαίνει ότι έψαχναν να επικοινωνήσουν μαζί σας για τυχόν απορίες που είχαν, αλλά δεν βρήκαν άμεσα και χωρίς κόπο τα στοιχεία επικοινωνίας σας και έτσι εγκατέλειψαν το eshop σας. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να δείτε τι λείπει από τις σελίδες που ήταν πριν πάνε στην επικοινωνία και να το βελτιώσετε, πολύ πιθανόν να μην υπήρχε το μεγεθολόγιο αν πουλάτε ρούχα ή τα χαρακτηριστικά ενός κινητού αν πουλάτε προϊόντα τεχνολογίας. Τέλος φυσικά θα πρέπει να βελτιώσετε και την σελίδα της επικοινωνίας για να διευκολύνετε τους πελάτες σας να επικοινωνήσουν μαζί σας, ίσως θα ήταν καλή ιδέα η τοποθέτηση live chat.
Η εξέλιξη βρίσκετε στο χέρι σας και οι κινήσεις σας βασίζονται στην δραστηριότητα των χρηστών του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.